Turvallinen maksu

Haluamme tehdä verkko-ostokokemuksestasi mahdollisimman sujuvan, kun asioit meillä!

Maksupalvelut

Yhteistyössä Svea Bank AB (publ), Suomen sivuliikkeen kanssa tarjoamme nopean, turvallisen ja helpon maksamisen kortilla, laskulla, osamaksulla, suoramaksulla verkkopankin kautta sekä verkkopankkimaksuilla. Tätä maksuratkaisua kutsutaan Svea Checkoutiksi. Kun annat henkilötietosi ja hyväksyt Svean yleiset ehdot, tehdään luottotarkistus. Luottotarkistuksen perusteella sinulle tarjotaan sopivia maksuvaihtoehtoja yllä mainituista.

MAKSUVAIHTOEHDOT

Maksuvaihtoehdot vaihtelevat myyjästä riippuen. Svea sopii myyjän kanssa etukäteen, mitkä maksuvaihtoehdot ovat käytettävissä kaupankäynnin helpottamiseksi. Yleensä vaihtoehtoja ovat lasku, osamaksu, luotto-/pankkikortti tai pankkien verkkopankkimaksut. Checkoutin käyttö on maksutonta, mutta käyttäjältä voidaan veloittaa veroja tai maksuja, jotka liittyvät valittuun maksutapaan. Svean tekemä luottotarkistus voi vaikuttaa tarjottaviin maksuvaihtoehtoihin.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Jotta voimme tarjota Checkout-palvelun, käsittelemme henkilötietojasi sovellettavan lain mukaisesti. Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi helpottaaksemme tulevia ostoksia sekä hallinnoidaksemme asiakassuhdetta. Svea hankkii luotonantoon ja valvontaan tarvittavia tietoja muun muassa luottotietoyrityksiltä ja Väestörekisterikeskukselta. Luottopäätökset tehdään pääasiassa automaattisesti prosessin tehostamiseksi. Voit lukea lisää henkilötietojesi käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta tietosuojakäytännöstämme osoitteessa www.svea.fi.

Hyväksymällä yleiset ehdot ja kauppaehdot asiakas hyväksyy, että tietoja, kuten nimi, osoite, puhelinnumero ja henkilötunnus, jaetaan myyjän ja toimittajan kanssa. Näiden tietojen jakaminen on edellytys ostotapahtuman toteuttamiselle.

EVÄSTEET

Käytämme palvelussamme evästeitä. Eväste on tunnistetieto, jota käytetään nykyisin laajasti verkkosivuilla. Evästeiden avulla, jotka tallentuvat kävijän tietokoneelle, autat meitä kehittämään palveluamme. Lisätietoja evästekäytännöstämme löytyy osoitteesta www.svea.fi.

LUOTTOKELPOISUUS

Ennen luoton myöntämistä Svea arvioi käyttäjän luottokelpoisuuden ja varmistaa, että käyttäjällä on edellytykset täyttää velvoitteensa luottosopimuksen mukaisesti. Hyväksymällä nämä käyttöehdot käyttäjä antaa Svealle oikeuden arvioida luottokelpoisuuttaan muun muassa tarkistamalla käyttäjän luottotiedot Suomen Asiakastiedon kuluttajaluottotietojärjestelmästä. Luottokelpoisuuden tarkistus tehdään jokaisen tilauksen yhteydessä.

Suoramaksu verkkopankin kautta

Suoramaksu verkkopankin kautta tapahtuu Trustlyn välityksellä. Trustly tukee suomalaisia pankkeja ja on maksuton asiakkaalle. Maksun yhteydessä sinut ohjataan automaattisesti verkkopankkiisi, jossa kirjaudut sisään ja hyväksyt tapahtuman. Raha veloitetaan suoraan tililtäsi, kun hyväksyt maksutapahtuman.

Muutokset

Svealla on oikeus muuttaa tai päivittää käyttöehtoja. Käyttäjän tulisi siksi tarkistaa ehdot ennen jokaista uutta Checkout-ostosta.

VASTUU, SOVELLETTAVA LAKI JA RIIDAT

Palveluumme sovelletaan Suomen lakia. Svea ei missään olosuhteissa ole vastuussa käyttäjälle tai muille aiheutuneista suorista tai epäsuorista vahingoista, jotka johtuvat Checkoutin käytöstä, lukuun ottamatta sitä, mitä kuluttajansuojalainsäädäntö edellyttää. Kuluttaja-asioita koskevissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajansuojalakia.

Jos käyttäjällä on valituksia palvelusta, ne tulee toimittaa Svealle yhteydenottolomakkeemme kautta, puhelimitse +358 9 4242 3330 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakasinfo@svea.fi. Kuluttajansuojalain noudattamista valvovat kuluttaja-asiamies, Kuluttajavirasto ja alueelliset viranomaiset.

Jos erimielisyyksiä ei voida ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, lainanottaja voi viedä asian Kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen ratkaisupyynnön jättämistä Kuluttajariitalautakunnalle kuluttajan on otettava yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajariitalautakunta voi kieltäytyä käsittelemästä asiaa, jos kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Jos sovintoa ei saavuteta ja riita viedään tuomioistuimeen, kanne on nostettava lainanottajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Riidat ratkaistaan Suomen lain mukaisesti.

Löydät lisätietoja Svea Bank AB:stä täältä ja voit lukea heidän käyttöehtonsa täältä. Jos sinulla on kysyttävää maksustasi, voit ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun puh. 09 4242 3330 saadaksesi lisätietoja.